duminică, 28 iunie 2009

Ileana SARAROIU - Balada marului



"Foaie de-un pelin
Şi de-un rozmarin
Şi de calomfir
Voinicel străin
Ca măr dulce-n drum !
Cine pe drum trece,
Nu mi-l ocoleşte
Mi-l zburătoreşte
Mi-l zburătoreşte...

Trece străina
Dă cu prăjina
Crengile îi frânge,
Tulpioara-i plânge
Cu lacrimi de sânge,
Cu lacrimi de sânge...

Trece străinu'
Şi dă cu paru'
Şi-i rupe vârful
Şi-i rupe vârful.
Vârful ce-i zicea :
Taci tulpină, taci
Şi nu mai plângea
Ca nu-i vina ta
E-aceluia
Care te-a sădit
Şi te-a prăsădit
Şi nu te-a-ngrijit
Să fii ocolit,
Nezburătorit...

Verde mărgărit
Pe dealu-nverzit
Voinicu-a adormit
Calu-i priponit
Pe-un par de argint
Lanţ până-n pămant !
Voinicel străin,
Ca măr dulce-n drum !
Voinicul dormea,
Calul necheza
Şi mi-l deştepta.
Voinicul zicea :
"Bea murgule, bea !
De ce nechezaşi ?
Somnul mi-l stricaşi !
Că eu când dormeam
Frumos vis visam ...
Că mă logodeam
Şi mă însuram
C-o fată de Crai
De-aici de pe plai !"

Niciun comentariu:

Definiţie...

Dragostea - rădăcina şi izvorul binelui - Sfântul Ioan Gură de Aur

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...